Γράφει ο Σταύρος Χριστακόπουλος
«Οι διάφοροι μηχανισμοί ελαφρού και βαθέος κρά� �ους βάλθηκαν να μας πουν ότι η μειονότητα δεν είναι ένα ενιαίο συμπαγές τούρκικο πράγμα, αλλά δύο και τρεις εθνοτικές ομάδες, "Πομάκων, Τσιγγάνων και τουρκογενών"». Αυτές οι λέξεις, ειπωμένες από τον αναπληρωτή καθηγητή του Παντείου Δημήτρη Χριστόπουλο, συμπυκνώνουν την αντίληψη που ο ΣΥΡΙΖΑ επέλεξε να εκφράσει διά ........του ευρωψηφοδελτίου του.
Ο Χριστόπουλος εξ αρχής εναντιώθηκε – μαζί με τους μουσουλμάνους της Θράκης, μέλη του ΣΥΡΙΖΑ – στο να περιληφθεί στο ευρωψηφοδέλτιο της αξιωματικής αντιπολίτευσης η Τσιγ γάνα ακτιβίστρια Σαμπιχά Σουλεϊμάν, η οποία επί χρόνια αγωνίζεται για την ευχερέστερη πρόσβαση των Ρομά της Θράκης στα αγαθά της Παιδείας και της Υγείας.
Η Σουλεϊμάν προκάλεσε οργή στους τουρκογενείς της μουσουλμανικής μειονότητας επειδή αρνείται τον βίαιο εκτουρκισμό των Ρομά διά της πλήρους επιβολής των επιταγών του τουρκικού προξενείου. Όπως διευκρίνισε ο Χριστόπουλος, η άποψή του είναι πως «το ελληνικό κράτος, με τις πολιτικές που ακολούθησε έως το 1990, δημιούργησε ένα "συμπαγές τουρκικό πράγμα", το οποίο κατόπιν προσ� �αθεί να διασπάσει».
Πράγματι, η αντίληψη του «εθνικόφρονος» κράτους της Δεξιάς επί δεκαετίες ήταν ότι «όλοι είναι Τούρκοι» και, κατά τρόπο εγκληματικό, περιθωριοποίησε ολόκληρη τη μειονότητα ωθώντας πολλά μέλη της, Πομάκους και Ρομά, στην αγκαλιά της Τουρκίας.
Την ίδια αυτήν αντίληψη, ότι «όλοι είναι Τούρκοι», καλλιέργησε και εκμεταλλεύθηκε επί χρόνια το τουρκικό προξενείο στην Ξάνθη, ώστε να δημιουργήσει ζήτημα και αίτημα απόσχισης στην πιο ευαίσθητη, την πιο παραμελημένη και τώρα την πιο άγρια χτυπημένη από την κρίσ� � περιοχή της χώρας.
Την ίδια αυτήν αντίληψη περί τουρκικής, στο σύνολό της, μειονότητας αποδέχεται – με την πολιτικώς απαράδεκτη λογική του «συντελεσμένου» – και ο υποψήφιος του ΣΥΡΙΖΑ.
Όμως οι Ρομά και οι Πομάκοι... δεν είναι Τούρκοι. Μάλιστα, πολλοί από αυτούς αρνούνται εμπράκτως την τουρκοποίησή τους υπερασπιζόμενοι την ταυτότητά τους και διεκδικώντας όσα τους αναλογούν. Αυτό ακριβώς το δικαίωμα... δεν τους αναγνωρίζει ο υποψήφιος του ΣΥΡΙΖΑ θεωρώντας τους Τούρκους και βάζοντας ευθέως δύσκολα ερωτήματα στο κόμμα το� �.
Ένα εξ αυτών είναι αν η αντίληψη Χριστόπουλου περί «συντελεσμένου» σημαίνει και αποδοχή του. Όχι μόνο στη Θράκη. Και ο νοών νοείτω...
Ο Χριστόπουλος εξ αρχής εναντιώθηκε – μαζί με τους μουσουλμάνους της Θράκης, μέλη του ΣΥΡΙΖΑ – στο να περιληφθεί στο ευρωψηφοδέλτιο της αξιωματικής αντιπολίτευσης η Τσιγ γάνα ακτιβίστρια Σαμπιχά Σουλεϊμάν, η οποία επί χρόνια αγωνίζεται για την ευχερέστερη πρόσβαση των Ρομά της Θράκης στα αγαθά της Παιδείας και της Υγείας.
Η Σουλεϊμάν προκάλεσε οργή στους τουρκογενείς της μουσουλμανικής μειονότητας επειδή αρνείται τον βίαιο εκτουρκισμό των Ρομά διά της πλήρους επιβολής των επιταγών του τουρκικού προξενείου. Όπως διευκρίνισε ο Χριστόπουλος, η άποψή του είναι πως «το ελληνικό κράτος, με τις πολιτικές που ακολούθησε έως το 1990, δημιούργησε ένα "συμπαγές τουρκικό πράγμα", το οποίο κατόπιν προσ� �αθεί να διασπάσει».
Πράγματι, η αντίληψη του «εθνικόφρονος» κράτους της Δεξιάς επί δεκαετίες ήταν ότι «όλοι είναι Τούρκοι» και, κατά τρόπο εγκληματικό, περιθωριοποίησε ολόκληρη τη μειονότητα ωθώντας πολλά μέλη της, Πομάκους και Ρομά, στην αγκαλιά της Τουρκίας.
Την ίδια αυτήν αντίληψη, ότι «όλοι είναι Τούρκοι», καλλιέργησε και εκμεταλλεύθηκε επί χρόνια το τουρκικό προξενείο στην Ξάνθη, ώστε να δημιουργήσει ζήτημα και αίτημα απόσχισης στην πιο ευαίσθητη, την πιο παραμελημένη και τώρα την πιο άγρια χτυπημένη από την κρίσ� � περιοχή της χώρας.
Την ίδια αυτήν αντίληψη περί τουρκικής, στο σύνολό της, μειονότητας αποδέχεται – με την πολιτικώς απαράδεκτη λογική του «συντελεσμένου» – και ο υποψήφιος του ΣΥΡΙΖΑ.
Όμως οι Ρομά και οι Πομάκοι... δεν είναι Τούρκοι. Μάλιστα, πολλοί από αυτούς αρνούνται εμπράκτως την τουρκοποίησή τους υπερασπιζόμενοι την ταυτότητά τους και διεκδικώντας όσα τους αναλογούν. Αυτό ακριβώς το δικαίωμα... δεν τους αναγνωρίζει ο υποψήφιος του ΣΥΡΙΖΑ θεωρώντας τους Τούρκους και βάζοντας ευθέως δύσκολα ερωτήματα στο κόμμα το� �.
Ένα εξ αυτών είναι αν η αντίληψη Χριστόπουλου περί «συντελεσμένου» σημαίνει και αποδοχή του. Όχι μόνο στη Θράκη. Και ο νοών νοείτω...
Πηγή: http://kafeneio-gr.blogspot.com/
No comments:
Post a Comment