Ο ετήσιος τζίρος ξεπερνά τα 14 δισ. δολάρια στη νοτιοανατολική Μεσόγειο. Μόνο στο Αφγανιστάν τα γραφεία που ασχολούνται αποκλειστικά με τη μεταφορά μεταναστών στην Ευρωπαϊκή Ενωση είναι 400. Δεκάδες καλυμμένα παραρτήματα…
υπάρχουν στην Αθήνα. Δέκα βαρόνοι-διακινητές έχουν τον έλεγχο, οι οποίοι στις χώρες τους αντιμετωπίζονται ως ευεργέτες μεγαλοεπιχειρηματίες.
Αυτή είναι με νούμερα η ακτινογραφία του σύγχρονου δουλεμπορίου, μιας βιομηχανίας δομημένης στο σχήμα της λεγόμενης «Χαβάλα», ενός άγραφου κώδικα που στα αραβικά και τις χώρες του Ισλάμ σημαίνει μεταφορά στηριγμένη στην εμπιστοσύνη και στην τιμή. Η οικογένεια του κάθε μετανάστη στο Αφγανιστάν, στο Πακιστ άν, στο Μπαγκλαντές, στο Σουδάν και σε άλλες χώρες όπου ανθεί η παράνομη μετανάστευση υπογράφει συμβόλαιο με τον τοπικό βαρόνο και είναι υποχρεωμένη να πληρώσει το ποσό των περίπου 5.000 δολαρίων προκειμένου ο άνθρωπός τους να φτάσει σε χώρα της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης.
Τα χρήματα δίνονται τμηματικά είτε σε μετρητά είτε σε γη, ενώ η όλη διαδικασία στις συγκεκριμένες χώρες θεωρείται καθ' όλα νόμιμη.
υπάρχουν στην Αθήνα. Δέκα βαρόνοι-διακινητές έχουν τον έλεγχο, οι οποίοι στις χώρες τους αντιμετωπίζονται ως ευεργέτες μεγαλοεπιχειρηματίες.
Αυτή είναι με νούμερα η ακτινογραφία του σύγχρονου δουλεμπορίου, μιας βιομηχανίας δομημένης στο σχήμα της λεγόμενης «Χαβάλα», ενός άγραφου κώδικα που στα αραβικά και τις χώρες του Ισλάμ σημαίνει μεταφορά στηριγμένη στην εμπιστοσύνη και στην τιμή. Η οικογένεια του κάθε μετανάστη στο Αφγανιστάν, στο Πακιστ άν, στο Μπαγκλαντές, στο Σουδάν και σε άλλες χώρες όπου ανθεί η παράνομη μετανάστευση υπογράφει συμβόλαιο με τον τοπικό βαρόνο και είναι υποχρεωμένη να πληρώσει το ποσό των περίπου 5.000 δολαρίων προκειμένου ο άνθρωπός τους να φτάσει σε χώρα της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης.
Τα χρήματα δίνονται τμηματικά είτε σε μετρητά είτε σε γη, ενώ η όλη διαδικασία στις συγκεκριμένες χώρες θεωρείται καθ' όλα νόμιμη.
«Οι οικογένειες που επιθυμούν να στείλουν στην Ευρώπη κάποια μέλη τους έρχονται σε επαφή με τον αντιπρόσωπο των βαρόνων. Ολη η ιστορία βασίζεται πάνω στον άγραφο νόμο των αραβικών και ισλαμικών χωρών, τη λεγόμενη «Χαβάλα»
Στην Τουρκία, στην Eλλάδα, στην Αυστρία, στη Γερμανία, στην Ουγγαρία, στη Σουηδία και στην Ιταλία τα δέκα μεγάλα κυκλώματα διαθέτουν καμουφλαρισμένα γραφεία και τοπικούς αντιπροσώπους που αναλαμβάνουν να κρύψουν και να τακτοποιήσουν τις πρώτες ημέρες τους παράνομους μετανάστες. Σκοπός τους είναι να πατήσουν το πόδι τους κυρίως στη Γερμανία, όπου θα λάβουν άμεσα 350 ευρώ τον μήνα, τροφή και στέγη μέχρι να οριστικοποιηθεί το θέμα του ασύλου, ή τη Σουηδία όπου το αντίστοιχο επίδομα είναι 750 ευρώ, συν στέγη και τροφή για δύο χρόνια. Τα χρήματα που λαμβάνουν κάθε μήνα από τις προαναφερόμενες χώρες που αποτελούν τον τελικό προορισμό τους μεταφέρονται μέσω του συστήματος μεταφοράς της Western Union στην πατρίδα τους και καταλήγουν είτε στους λογαριασμούς των βαρόνων μέχρι να κλείσουν το χρέος είτε των οικογενειών τους για να ζήσουν τα υπόλοιπα μέλη. Για την Ελλάδα κάθε μήνα το θέμα με τους παράνομους μετανάστες στοιχίζει 600.000 ευρώ μόνο για καύσιμα και συντήρηση των σκαφών του Λιμενικού, εκ των οποίων ελάχιστα καλύπτονται από τα κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στην Αθήνα οι έρευνες των Αρχών έδειξαν ότι σε επιχειρήσεις αλλοδαπών, όπως μίνι μάρκετ, κέντρα τηλεφωνίας, καφενεία ή Ιντερνετ καφέ, κρύβονται οι ατζέντηδες των βαρόνων που αναλαμβάνουν μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα να παραλάβουν τους μετανάστες από προκαθορισμένα σημεία της πρωτεύουσας και ακολουθώντας συγκεκριμένα βήματα να τους βγάλουν στην Κεντρική Ευρώπη είτε μέσω θαλάσσης από Ιταλία, είτε μέσω χερσαίων δρόμων από τα Σκόπια και τη Σερβία. Πέρυσι, για παράδειγμα, είχαν εγκλωβιστεί στην Ουγγαρία 40.000 μετανάστες από τις χώρες της Ασίας, τα ονόματα και τα στοιχεία των οποίων έδειξαν ότι είχαν περάσει από τη χώρα μας.
Αξίζει να τονιστεί ότι οι μετανάστες φτάνουν στην Τουρκία συνήθως αεροπορικώς, καθώς η γειτονική χώρα φρόντισε να καταργήσει τη βίζα από τις συγκεκριμένες χώρες και παράλληλα να δημιουργήσει ένα γιγαντιαίο δίκτυο δρομολογίων με τον εθνικό αερομεταφορέα της, καθιστώντας τον την πλέον αναπτυσσόμενη δύν� �μη στις παγκόσμιες αερομεταφορές.
Η κρίση στη Συρία φούντωσε το κύμα των προσφύγων από την εμπόλεμη ζώνη – Μπαίνουν πολύ εύκολα και χωρίς βίζα στην Τουρκία, κινούνται προς τα παράλια και από κει μέσω των συνδέσμων των δουλεμπόρων έρχονται στην Ελλάδα
Η κρ ίση στη Συρία επιδείνωσε την κατάσταση, καθώς οι πρόσφυγες από τις εμπόλεμες ζώνες μπαίνουν πολύ εύκολα και χωρίς βίζα στην Τουρκία και κινούνται προς τα παράλια. Εκεί, έρχονται σε επαφή με ομοεθνείς τους που έχουν στρατολογηθεί από τα κυκλώματα των δουλεμπόρων και πληρώνοντας το ανάλογο αντίτιμο για το συγκεκριμένο κομμάτι της μεταφοράς φτάνουν στην Ελλάδα με τελικό προορισμό την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη.
Η «Χαβάλα» και το Facebook
Την τελευτα ία δεκαετία σε χώρες της Ασίας από τις οποίες ξεκινούν οι μεγαλύτερες ροές μεταναστών προς την Ευρώπη ο αριθμός των ατόμων που με απόλυτα νομιμοποιημένες στις χώρες τους διαδικασίες αναλαμβάνουν την παράνομη μεταφορά μεταναστών έχει φτάσει τους 10 περίπου. Στο Αφγανιστάν (το 40% των παράνομων μεταναστών που εισέρχονται τους τελευταίους μήνες στην Ελλάδα προέρχεται από τη συγκεκριμένη χώρα), σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που έφτασαν στις ελληνικές αρχές, δραστηριοποιούνται 400 τουριστικά γραφεία τα οποία κάνουν αναρτήσεις στο Διαδίκτ� �ο ή ακόμα και στο Facebook και ασχολούνται αποκλειστικά με αυτό το αντικείμενο.
Την τελευτα ία δεκαετία σε χώρες της Ασίας από τις οποίες ξεκινούν οι μεγαλύτερες ροές μεταναστών προς την Ευρώπη ο αριθμός των ατόμων που με απόλυτα νομιμοποιημένες στις χώρες τους διαδικασίες αναλαμβάνουν την παράνομη μεταφορά μεταναστών έχει φτάσει τους 10 περίπου. Στο Αφγανιστάν (το 40% των παράνομων μεταναστών που εισέρχονται τους τελευταίους μήνες στην Ελλάδα προέρχεται από τη συγκεκριμένη χώρα), σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που έφτασαν στις ελληνικές αρχές, δραστηριοποιούνται 400 τουριστικά γραφεία τα οποία κάνουν αναρτήσεις στο Διαδίκτ� �ο ή ακόμα και στο Facebook και ασχολούνται αποκλειστικά με αυτό το αντικείμενο.
«Οι οικογένειες που επιθυμούν να στείλουν στην Ευρώπη κάποιο ή κάποια μέλη τους έρχονται σε επαφή με τον αντιπρόσωπο των βαρόνων για να κλείσουν τη συμφωνία και να υπογράψουν το συμβόλαιο. Ολη η ιστορία βασίζεται πάνω στον άγραφο νόμο των αραβικών και ισλαμικών χωρών, τη λεγόμενη «Χαβάλα». Ο κώδικας εμπιστοσύνης και τιμής στο Ισλάμ δεν μπορεί με τίποτα να παραβιαστεί και να σπάσει. Η πληρωμή χωρίζεται σε τρία ή τέσσερα μέρη. Αρχικά γινόταν και με την παραχώρηση γης. Ομως οι βαρόνοι έχουν στην κατοχή τους τεράστιες εκτάσεις και πλέον δέχονται μόνο μετρητά. Μόλις ο μετανάστης φτάσει από την πατρίδα του στην Τουρκία -πιθανότατα στην Κωνσταντινούπολη- στέλνει στην οικογένειά του μια φωτογραφία με το κινητό του τηλέφωνο που να πιστοποιεί ότι βρίσκεται εκεί, και τότε οι συγγενείς προχωρούν στο πρώτο μέρος της πληρωμής στον βαρόνο», τονίζει στο «ΘΕΜΑ» αξιωματικός που έχει πολύχρονη πείρα στο συγκεκριμένο θέμα και προσθέτει: «Το συμβόλαιο που υπογράφουν στο όνομα της Χαβάλα έχει απόλυτη νομική ισχύ στη χώρα τους και αποτελεί δέσμευση και για τις δύο πλευρές».
5.000 δολάρια η ταρίφα που καταβάλλεται στους σύγχρονους δουλέμπορους που πουλούν όνειρα, με αντάλλαγμα ανθρώπινες ψυχές και -σχεδόν ανέφικτο- προορισμό τη Σουηδία και τη Γερμανία ώστε να καρπών� �νται τα κρατικά επιδόματα
Οι σύνδεσμοι στη Λιοσίων, στο Περιστέρι και το Αιγάλεω
Από την Κωνσταντινούπολη ή την πόλη Ελαζίνγκ ή Ανταπαζάρ της Τουρκίας, ο σύνδεσμος των δουλεμπορικών καρτέλ αναλαμβάνει να μεταφέρει τους παράνομους μετανάστες μέχρι τα παράλια της Τουρκίας για να περάσουν στην Ελλάδα. Σε αυτό το σημείο, λόγω της συριακής κρίσης στα δρομολόγια των δουλεμπόρων, μπήκαν και οι Σύροι πρόσφυγες, τους οποίους αυτή τη στιγμή οι τουρκικέ ς αρχές υπολογίζουν σε περίπου δύο εκατομμύρια.
Από την Κωνσταντινούπολη ή την πόλη Ελαζίνγκ ή Ανταπαζάρ της Τουρκίας, ο σύνδεσμος των δουλεμπορικών καρτέλ αναλαμβάνει να μεταφέρει τους παράνομους μετανάστες μέχρι τα παράλια της Τουρκίας για να περάσουν στην Ελλάδα. Σε αυτό το σημείο, λόγω της συριακής κρίσης στα δρομολόγια των δουλεμπόρων, μπήκαν και οι Σύροι πρόσφυγες, τους οποίους αυτή τη στιγμή οι τουρκικέ ς αρχές υπολογίζουν σε περίπου δύο εκατομμύρια.
Οι λεγόμενοι στη διάλεκτο των δουλεμπόρων «αναλώσιμοι» έχουν ως αποστολή, παίρνοντας ένα μέρος από το αντίτιμο που καταβάλλουν οι μετανάστες στο κύκλωμα, να τους βάλουν σε φουσκωτά και να τους περάσουν απέναντι στα ελληνικά νησιά. Μάλιστα λόγω της αυξημένης κίνησης των τελευταίων μηνών πολλές φορές δεν ανεβαίνει κανείς από τους αντιπροσώπους-«αναλώσιμους» στο σκάφος, αλλά δείχνουν σε έναν νεαρό από το γκρουπ των μετ αναστών πώς να χειριστεί το φουσκωτό. Αφού του δείξουν πώς να χειρίζεται τη λαγουδέρα και του χαρίσουν ένα μέρος των χρημάτων που τους οφείλει, τον αφήνουν να φτάσει στο φως που βλέπει στο βάθος. «Κάθε μετανάστης έχει πάρει σαφείς οδηγίες για το τι πρέπει να κάνει. Για παράδειγμα, αν φτάσουν απέναντι και δουν σκάφος των Αρχών, να σκίσουν τη βάρκα έτσι ώστε να τους μαζέψουν και να τους οδηγήσουν στη στεριά. Να μη μιλάνε αγγλικά και όταν τους ρωτούν αν είναι από συγκεκριμένες χώρες, να αποφεύγουν να λένε την καταγωγή τους. Για παράδειγμα, καν είς δεν λέει ότι είναι από το Πακιστάν, καθώς η Ελλάδα έχει κάνει συμφωνία με τη συγκεκριμένη χώρα για την άμεση επαναπροώθησή τους», τονίζει αξιωματικός.
Αφού περάσουν τα βασικά βήματα και φτάσουν στην Ομόνοια, τότε επικοινωνούν τηλεφωνικά με τον μεσάζοντα των καρτέλ στην Αθήνα, ο οποίος κρύβεται πίσω από ένα νόμιμο μίνι μάρκετ, Ιντερνετ καφέ ή καφενείο της οδού Λιοσίων, του Περιστερίου ή του Αιγάλεω. Πρώτο τους μέλημα, αφού συναντηθούν, είναι να πάνε σε κάποιο σημεί ο που να φαίνεται η Ακρόπολη για να τραβήξουν και να στείλουν μια selfie φωτογραφία στους δικούς τους για να ξεκινήσουν την καταβολή της δεύτερης δόσης. Στην Αθήνα οι μετανάστες ουσιαστικά εγκλωβίζονται καθώς κανένας τους δεν επιθυμεί να μείνει – κι αυτό αποδεικνύεται από τα άτομα που καταθέτουν αίτημα ασύλου και τα οποία είναι ελάχιστα συγκριτικά με αυτά που αιτούνται να φύγουν άμεσα από τη χώρα. Τα μεγάλα κυκλώματα εξουσιοδοτούν τους αντιπροσώπους τους στην Ελλάδα να στρατολογήσουν Ελληνες είτε ως οδηγούς είτε ως φύλακες μέχρις ότου καταφέρουν να τους στείλουν στην Ιταλία, στη Σερβία ή την Ουγγαρία. Οι μετανάστες που περνούν στην ΠΓΔΜ από την Ελλάδα χρησιμοποιούν ως προσανατολισμό τη σιδηροδρομική γραμμή Γευγελή – Σκόπια στην προσπάθειά τους να φτάσουν στη Σερβία, με τελικό προορισμό κάποια άλλη χώρα της Δυτικής ή Κεντρικής Ευρώπης. Ενα πέρασμα επικίνδυνο, αφού τα μεσάνυχτα της περασμένης Πέμπτης 14 μετανάστες από το Αφγανιστάν και τη Σομαλία που κινούνταν πεζή στη σιδηροδρομική γραμμή Βέλες – Σκόπια βρήκαν τραγικό θάνατο όταν παρασύρθηκαν από διερχόμενο τρένο .
Πιο σοκαριστικό και από τα πτώματα που γέμισε η θάλασσα είναι το χαμόγελο του Τυνήσιου Μοχάμεντ Αλί Μάλεκ, καπετάνιου του μοιραίου δουλεμπορικού, και του Σύριου βοηθού του Μαχμούντ Μπικίτ
Η χλιδάτη ζωή των μεγάλων αφεντικών
Στο Αφγα νιστάν, στο Ιράκ, στη Σομαλία και τις άλλες χώρες όπου παρατηρούνται τα μεγάλα κύματα μεταναστών με κατεύθυνση την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη οι βαρόνοι αποτελούν κομμάτι των πλέον ευκατάστατων, αναγνωρίσιμων πολιτών της χώρας τους. Τεράστια οικονομική επιφάνεια, προκλητικός βίος, επενδύσεις-μαμούθ, ακόμη και δωρεές τούς καθιστούν πανίσχυρους και άτρωτους. Ακόμα και όταν οι ευρωπαϊκές αρχές φτάσουν στα ίχνη τους και γνωρίσουν τα πρόσωπά τους, εισπράττουν ένα μεγαλόστομο «όχι» από τις τοπικές αρχές να τους παραδώσουν, καθώς όπως λένε χαρακτηριστικά, όλος ο κύκλος εργασιών των «ταξιδιωτικών γραφείων» είναι απόλυτα νόμιμος. Ετσι η εξάρθρωση αυτών των κυκλωμάτων γίνεται για τις ευρωπαϊκές αρχές μια υπόθεση εξαιρετικά δύσκολη, αφού δεν υπάρχει ούτε συνεργασία, αλλά ούτε και πρόθεση από την πλευρά των συναδέλφων τους να αγγίξουν ένα τόσο ευαίσθητο θέμα που αφορά «ευυπόληπτους» συμπολίτες τους.
Στο Αφγα νιστάν, στο Ιράκ, στη Σομαλία και τις άλλες χώρες όπου παρατηρούνται τα μεγάλα κύματα μεταναστών με κατεύθυνση την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη οι βαρόνοι αποτελούν κομμάτι των πλέον ευκατάστατων, αναγνωρίσιμων πολιτών της χώρας τους. Τεράστια οικονομική επιφάνεια, προκλητικός βίος, επενδύσεις-μαμούθ, ακόμη και δωρεές τούς καθιστούν πανίσχυρους και άτρωτους. Ακόμα και όταν οι ευρωπαϊκές αρχές φτάσουν στα ίχνη τους και γνωρίσουν τα πρόσωπά τους, εισπράττουν ένα μεγαλόστομο «όχι» από τις τοπικές αρχές να τους παραδώσουν, καθώς όπως λένε χαρακτηριστικά, όλος ο κύκλος εργασιών των «ταξιδιωτικών γραφείων» είναι απόλυτα νόμιμος. Ετσι η εξάρθρωση αυτών των κυκλωμάτων γίνεται για τις ευρωπαϊκές αρχές μια υπόθεση εξαιρετικά δύσκολη, αφού δεν υπάρχει ούτε συνεργασία, αλλά ούτε και πρόθεση από την πλευρά των συναδέλφων τους να αγγίξουν ένα τόσο ευαίσθητο θέμα που αφορά «ευυπόληπτους» συμπολίτες τους.
Οι καραβιές των παράνομων μεταναστών κοστίζουν κάθε μήνα στην Ελλάδα 600.000 ευρώ μόνο για καύσιμα και συντήρηση των σκαφών του Λιμενικού, εκ των οποίων ελάχιστα καλύπτονται από ευρωπαϊκά κονδύλια
Οι δύο βαρόνοι της Ιταλίας
Οπως λένε στο «ΘΕΜΑ» αξιωματικοί της Αστυνομίας και του Λιμενικού, τα κυκλώματα που χρησιμοποιούν την Ελλάδα ως πέρασμα παράνομων μεταναστών με προορισμό την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη � �εν έχουν καμία σχέση με αυτά της Ιταλίας. Στην περίπτωση αυτή, τα κυκλώματα μεταφέρουν τους μετανάστες κυρίως στη βόρεια ακτή της Λιβύης και από εκεί με σκάφη οδηγούνται στη Μάλτα, στη Σικελία ή το ιταλικό νησάκι της Λαμπεντούζα. Σε αυτό το κομμάτι του δουλεμπορίου κουμάντο κάνουν δύο καταζητούμενοι Αφρικανοί διακινητές: ο Αιθίοπας Ερμίας Γκερμάι, ο οποίος είχε οργανώσει και το ταξίδι που κατέληξε σε ναυάγιο ανοιχτά της Λαμπεντούζα το 2013 με 366 νεκρούς, και ο Μερέντ Μεντανί από την Ερυθραία, ένας σκληρός διακινητής που έχει το στρατηγεί� � του στην Τρίπολη της Λιβύης, συγκρίνει τον εαυτό του με τον Καντάφι και επενδύει, όπως ο ίδιος δηλώνει, τα χρήματά του στον Καναδά και την Αμερική.
Οπως λένε στο «ΘΕΜΑ» αξιωματικοί της Αστυνομίας και του Λιμενικού, τα κυκλώματα που χρησιμοποιούν την Ελλάδα ως πέρασμα παράνομων μεταναστών με προορισμό την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη � �εν έχουν καμία σχέση με αυτά της Ιταλίας. Στην περίπτωση αυτή, τα κυκλώματα μεταφέρουν τους μετανάστες κυρίως στη βόρεια ακτή της Λιβύης και από εκεί με σκάφη οδηγούνται στη Μάλτα, στη Σικελία ή το ιταλικό νησάκι της Λαμπεντούζα. Σε αυτό το κομμάτι του δουλεμπορίου κουμάντο κάνουν δύο καταζητούμενοι Αφρικανοί διακινητές: ο Αιθίοπας Ερμίας Γκερμάι, ο οποίος είχε οργανώσει και το ταξίδι που κατέληξε σε ναυάγιο ανοιχτά της Λαμπεντούζα το 2013 με 366 νεκρούς, και ο Μερέντ Μεντανί από την Ερυθραία, ένας σκληρός διακινητής που έχει το στρατηγεί� � του στην Τρίπολη της Λιβύης, συγκρίνει τον εαυτό του με τον Καντάφι και επενδύει, όπως ο ίδιος δηλώνει, τα χρήματά του στον Καναδά και την Αμερική.
Πηγή: http://kafeneio-gr.blogspot.com/
No comments:
Post a Comment